Skal der farve på håndleddet? Dette schweiziske urmærke kommer med et godt bud

Bliv opdateret på, hvad der rører sig på urscenen.

Offentliggjort

Tysker med arabisk accent

Moritz Grossmann er et moderne Glashütte-urbrand, der blev stiftet i 2008 af Christiane Hutter. Hun er i modsætning til de fleste andre topchefer i branchen uddannet urmager og har en fortid hos blandt andre Lange & Söhne. 

Navnet på mærket er en hyldest til den mand, der stiftede det oprindelige Moritz Grossmann Uhren i 1826, og som også grundlagde Tysklands urmagerskole. Det nye 37 Arabic Vintage er et underspillet og raffineret ur i stål med en kassediameter på 37 mm og arabiske tal på en skifergrå urskive. 

Uret er udstyret med husets egen kaliber 102.1, der er håndgraveret og kan ses via den gennemsigtige bagkasse. Logoet er hentet fra arkiverne, og fonten klæder det klassiske look.

 Faktisk er det så vellykket, at vi håber, Moritz Grossmann gør det til et fast indslag i stedet for mærkets normale logo, der ligner noget fra en videoudlejningsbutik i 1990’erne. 

Til 296.000 kr. hos en.grossmann-uhren.com.

Farveblind

Hos det schweiziske ur-mærke Louis Erard elsker man tal. Det siger firmaet i hvert fald selv, og de lancerer nu en kollektion af farverige kronografer, der har navn efter postnummeret hjemme i La Chaux-de-Fonds. 

Der er tale om en retro-inspireret trio til en pris på 3.333 schweizerfranc, som sammenlagt laves i 99 styk i farvene Sport Blue, Sport Khaki og Sport Rainbow. 

2300 Sport Chronograph er udstyret med en 44 mm ur-kasse i titanium, sort keramisk ur-krans, safirglas og et klassisk Valjoux 7750-urværk. Remmen er i resistent FKM-gummi med spænde i titanium.

Til 26.500 kr. hos louiserard.com.