Simon Wick syer rabalderkluns til en bæredygtig generation

Den unge Simon Wick rammer med sit genbrugsanvendende tøjmærke (di)vision frontalt ind i tidens bæredygtighedstendenser. I sidste uge debuterede han med sit første show under den københavnske modeuge.

Simon Wick syer rabalderkluns til en bæredygtig generation
Offentliggjort

I den indre del af København står den spinkle Simon Wick og hænger foran Adidas’ butik på Pilestræde. Klokken er snart 18, og indenfor er der allerede stimlet en del folk til.

”Det er megaspændende,” siger Simon Wick, da vi er trukket lidt væk fra butiksindgangen.

Årsagen til myldret foran butikken på Pilestræde denne torsdag i januar er et samarbejde, som det halvandet år gamle danske tøjmærke (di)vision, som Simon har stiftet med sin søster Nanna, har lavet med den tyske gigant.

”Det er megasjovt at få lov til. Adidas har jo også et ry for at samarbejde med unge, innovative designere,” tilføjer han.