Wood Wood er blevet en af dansk modes bedste eksportvarer og har gennem de seneste år formået at profilere sig via samarbejde med stærke brands som Disney og Reebook.
Og nu kan danskerne så præsentere deres nye legekammerat. Sportsmastodonten og den måske mest dominerende spiller på sneaker-markedet, adidas.
Tyskerne har stået for sneaker-konstruktionen, hvor man har arbejdet videre på Boost-modellen, der er en af tyskernes største succeser for tiden, mens Wood Woods designhold har strikket det visuelle udtryk sammen.
Annonse
De danske designere har ladet sig inspirere af de seneste opdagelser i beviset på Albert Einsteins relativitetsteori, der tager udgangspunkt i en forskergruppes planche om samme.
Mønsteret på den hvide kvindesko og sålen i herremodellen refererer til forskernes registrerede tyngdekraftsbølger.
For første gang siden at Einstein nedskrev sin teori for 100 år siden, har forskere rent faktisk registreret gravitationsbølger og dermed bevist, at de findes – præcis som Einstein forudsagde.
Forskerne gjorde allerede sine første opdagelser i 2014, og dermed har det været muligt for Wood Wood at få indblik i deres arbejde.
På kvindemodellen har man udskiftet det klassiske snøresystem med en elastisk lukkeslip, hvilket giver en moderne slip-on sko. Herrernes er mere traditionel med almindelige snørebånd og en farve, som lægger sig tæt op ad den oprindelige Boost-sneaker.
De nye Boost-fortolkninger bliver sat til salg fra 27. februar hos flere af verdens mest anerkendte modebutikker i Berlin, London og Paris.
Jeg bliver måske lidt irriteret på mig selv over, at det stadig er så svært for mig at få Mette frem. Det er nok mest, når jeg er på skærmen. Jeg oplever ikke, det er så svært, når jeg er ude at møde folk.