Tre danske brands, der er hævet over kønsstereotyper

Piger går til fodbold, mænd spiser salat, og unuancerede fordomme hører heldigvis fortiden til. Mangfoldigheden er nu også på vej ind i dit klædeskab. Style director på Euroman, Rikke Jung Larsen, har taget en snak med tre danske brands, der udover at lave kønsneutralt tøj, også tager modebranchens miljøaftryk alvorligt.

Kønsneutralt tøj
Offentliggjort

Kvinder har længe lånt fra herregarderoben, og hverken, når det kommer til designinspiration eller til ”rene” herrestyles, der oprindeligt er lavet til mænd, bliver der rynket på næsen, når det sker. Er scenariet omvendt, er synet dog for det meste et helt andet. Og hvorfor? Flere mænd burde åbne op for at inddrage elementer fra kvindemoden, i det omfang, det kan lade sig gøre.

Glem fordommene, og klæd dig i lige netop det, du ønsker. Bær din stil med selvtillid, som Mick Jagger og David Bowie rockede sig gennem 60’erne og 70’erne iført alt fra neglelak til blå øjenskygge, eyeliner og glitter.