De fleste af os har et Levi's Engineered Jeans-minde eller i hvert fald en holdning til de baggy og posede bukser, som havde deres storhedstid i pretty boyens årti, 00'erne. Vi var nok mange, som havde svoret, at bukserne forblev i fotoalbummet og i graven med DKBN og Diskotek Envy. Men i sidste uge meddelte Levi's, at de ville relancere den ikoniske Engineered-linje for at markere dens 20 års jubilæum.
Nu er bukserne allerede kommet til salg online på Levi's' webshop. De kommer i blandt andet 502 Regular Taper og 512 Slimt Taper fit, og selvom de skæve syninger på indersiden af buksebenet stadig gør ondt i øjnene at kigge på, så har Engineered gennemgået en positiv og moderne forvandling. Skal du have et par? Der er også lavet jakker til linjen.
Annonse
H&M hylder 90'erne i ny kollektion
'Remixed nineties' er navnet på en ny kollektion af H&M. Den tapper ind i den 1990'er-trend, som især ungdommens modefolk dyrker i øjeblikket. I kollektionen er der derfor masser af casual træningssæt, chunky sneakers og retro-inspirerede accessories. Du kan købe tøjet her, men du må selv finde bøllehatten og de små, hurtige solbriller et andet sted.
Stone Island fortsætter med at eksperimentere i deres Shadow Project-linje
Shadow Project er stedet, hvor Stone Island dyrker alt det tekniske, praktiske, innovative og eksperimentale. Shadow Project-linjen begyndte for 10 år siden som et samarbejde mellem mærkets kreative direktør, Carlo Rivetti, og det yderst tekniske og talentfulde ACRONYM®-designteam bestående af Errolson Hugh og Michaela Sachenbacher. Fusionen udviklede sig hurtigt fra et skyggeprojekt til noget, som Stone Island satsede mere og mere systematisk på.
Nu er Stone Island klar med SS 19-kollektionen for Shadow Project, og det er stadigvæk ligeså cool, forfriskende og eksperimenterende som altid. Det kan købes her på Stone Islands webshop.
Annonse
Fila går 80'er-vejen
Mens H&M hylder 1990'erne i ny kollektion, er Fila dykket ned i årtiet forinden. Her har mærket fundet inspiration i deres klassiske 80'er 'casuals’ look og har skabt en SS 19-kollektion fuld af nostalgi. Der er godt med farver, store logoer og forvasket denim.
NBA-stjerne er nyt ansigt for Acne
Umiddelbart lyder det som et sjovt og atypisk par; en NBA-spiller og svenske Acne. Men tøjmærket prøver nye ting i øjeblikket. Først gik de sammen med outdoor-landsmændene fra Fjällräven om en linje, og nu har de valgt basketballspilleren Russell Westbrook som frontfigur i deres kollektion for SS 19. Her er der fokus på denim, blandt andet har Westbrook det allerførste par jeans, som Acne designede i 1996, på.
Billederne til kampagnen er skudt af den tyske fotograf Juergen Teller. Du kan se flere herunder: