Selvom vi alle forsøger at fornægte det, så venter de kolde måneder lige rundt om hjørnet, og det er altså bedre at være beredt end at blive slemt overrasket af regn og slud i september iført skjorte og sommerjakke.
Outdoor-eksperterne fra Norse Projects har været forudseende og lanceret deres nye Arktis-kollektion, som gør dig ganske modstandsdygtig i de næste mange måneder.
Annonse
Den rummer alt fra dunjakker, tekniske trøjer og langærmede poloer til rullekraver, huer, rygsække og sko, og kollektionen er naturligvis holdt i neutrale farver og brandets altid tidløse design.
Arktis-kollektionen kan købes fra 25. august på norseproject.com og i udvalgte butikker.
Dekorativt genbrug
I forbindelse med en modeuge bliver der ofte lanceret mange nye samarbejder, og ugens Copenhagen Fashion Week har ikke været nogen undtagelse.
Et eksempel er danske Sunflower og butikken Rich & Hanc, der har slået sig sammen med Ace & The Harmony om kollektionen ’Decorative Source’, der består af en stribe nye styles skabt af overskydende tøj fra Sunflowers arkivsalg.
Annonse
Kollektionen er inspireret af æstetikken i San Francisco-nabolaget Haight & Ashbury i 1970’erne, og det er der kommet en række jeans, skjorter, jakker, hoodies og T-shirts ud af.
Find kollektionen i Rich & Hanc i Larsbjørnsstæde 26, 1456 København K.
Storm og Garment Projects slår pjalterne sammen
Collab-nyhederne fortsætter. Dette var nemlig også ugen, hvor Storm lancerede deres samarbejde med Garment Project, der omfatter en crewneck-trøje og ’Kai’-skoen, der kommer i to farvesammensætninger: sort og orange samt hvid og neonpink.
Vil du peppe efterårsgarderoben op, må du slippe 800 kroner for Crewneck-trøjen, mens skoene ligger til en pris på 1.600 kroner.
Du har formentlig en sømandsstrik fra Mads Nørgaard hængene i skabet – og ellers kender du nok én, der har.
Nu har den slidstærke striktrøje fået et nyt pust i forbindelse med Mads Nørgaards samarbejde med det kreative bureau og modebrand Phanta, som har taget en række af Nørgaards klassikere og givet dem nye, skæve og overdimensionerede proportioner og farver under navnet ’Jumbo Originals – Made by Phriends’.
Det er altid værd at kaste et blik efter et modesamarbejde, når det er store navne, der slår sig sammen. Det nyeste eksempel på dette må være de to ikoniske, amerikanske brands Gant og Wrangler, der nu er gået sammen om en kollektion, der kombinerer begge mærkers DNA.
Kollektionen, der består af 30 styles, emmer af Gants preppy-stil kombineret med Wranglers velkendte denim-styles, og indeholder blandt andet bootcut jeans, varsity-jakker og denim i diverse udformninger. Det lyder som et oplagt værn mod efteråret.
Kollektionen kommer til salg hos Gant og Wrangler i september.