Ugens modeoverblik: Nu er det muligt at få fingrene i samples fra stort modebrand

Vi samler op på ugen, der er gået i modeverdenen, og fortæller de vigtigste nyheder.

Ugens modeoverblik: Nu er det muligt at få fingrene i samples fra stort modebrand
Offentliggjort
S&S.jpg

Scotch & Soda åbner ny butik i København

Siden begyndelsen af 2022 har det Amsterdam-baserede tøjbrand Scotch & Soda haft travlt med at åbne forretninger verden over. Her er det blevet til intet mindre end 31 butikker, og monstro om deres åbningsvillighed kommer Danmark til gode.

I denne uge slog Scotch & Soda nemlig dørene op til deres nye butik, hvor de har åbnet forretning i det indre København på Amagertorv. Med et butiksareal på 370 kvadratmeter fordelt over to etager vil forretningen være en af brandets største uden for hjemlandet Holland.

Udover den nye forretning på Amagertorv har Scotch & Soda allerede en butik på Pilestræde.

Se mere her.

Ure.jpg

Bucherer giver gamle ure nyt liv

Det schweiziske smykke- og urfirma Bucherer har netop offentliggjort, at de åbner en ny afdeling i Illum, hvor du kan købe certificerede, brugte luksusure samt sælge eller bytte dit eget brugte ur.

Konceptet hedder ’Certified Pre-Owned’, og tidligere har man i Danmark set lignende koncepter fx fra den danske forhandler af luksusure Klarlund. De har i en rum tid også kørt med projektet ’Pre-Loved’, der ligeledes har skabt et sikkert og kontrolleret forum, hvor det er muligt både at købe og sælge luksus- og mærkeure.

Se mere her.

Hugo Boss holder sample sale

Der er mulighed for at lave et godt køb og finde sjældne Hugo Boss-styles, når det tyske herretøjsbrand den 12. og 13. oktober åbner op i Marketenderiet på Kirsten Walthers Vej og for en stund sælger ud fra reserverne.

Deres sample sale vil nemlig indeholde Hugo Boss-produkter, der er velfungerende, nye og intakte, men som af forskellige årsager ikke blev en del af den offentliggjorte kollektion.

imagee9rks.png

Ny model af den hypede sneaker fra Lidl vender tilbage

Dagligvarekæden Lidl er som oftest forbundet med produkter som billige proteinbuddinger og Freeway Cola. Sidste år blev dette stigma dog kraftigt udfordret, da Lidl lancerede et par sneakers og en kollektion med så stor efterspørgsel, at det skabte køer foran forretningen på en måde, som det normalt er forbundet med mere velrenommerede modebrands.

Sidste år blev skoene, der kostede 110 kroner, revet væk fra hylderne og nogle steder solgt for mere end 1.000 kroner. I denne uge har Lidl forsøgt at gentage succesen med en ny udgave af ’The Lidl Collection’.

Endnu en gang inkluderer Lidls modekollektion et par sneakers til en favorabel pris. Derudover indeholder den også tennisstrømper, t-shirts og badebukser og ligesom sidste år vil designet bære præg af Lidls signaturfarver og logo.

’The Lidl Collection’ blev lanceret den 6. oktober i landets 138 Lidl-butikker.