Uret, du aldrig har hørt om

Uret, du aldrig har hørt om

I ur-branchen taler man om et ’silent release’, når et urmærke lancerer et vanvittigt eksklusivt ur, som samtidig er så meget under radaren, at det ikke optræder i kataloget eller kommer til salg hos forhandlerne. Du har kort sagt større sandsynlighed for at blive ramt af en meteor end at få fingre i et silent release-ur. Men der er (en form for) mening med galskaben.

Offentliggjort

Det var et sjældent velvalgt navn til en Instagramprofil: Da @Insaneluxurylife i juli postede et opslag om Wimbledon-turneringens 100-års jubilæum, var fokus ikke så meget på professionel tennis, som det var på Roger Federers nye armbåndsur.

Verdensstjernen, der har været brandambassadør for Rolex siden 2006, bar selvfølgelig ikke et standard slave-Rolex på Centre Court, men et Daytona ’Orange’ i 18 karat guld med 32 orange safirer på kransen og 11 safirer på timemarkørerne. Det sad på en sort Oysterflex- gummirem og var udstyret med en sort urskive.