”Det er et af de sjældne øjeblikke, hvor vi belønner begge biler med vores topkarakter”

De fleste BMW’er fås i dag i en voldsom M-version, men blot få modeller er skabt til at være M-biler. To af de mest oplagte er 2-serien og 3-serien, men hvilken en af de to er bedst? Det ved Christian Grau efter at have kørt dem begge.

”Det er et af de sjældne øjeblikke, hvor vi belønner begge biler med vores topkarakter”
Offentliggjort

DET HELE BEGYNDTE med en 3-serie i 1986. Det var første gang, BMW’s motorsportsafdeling satte deres signatur-M på en gængs BMW-model. 194 hestekræfter, lidt bredere skærme og et skørtesæt, så havde du en straight 3-serie, der ikke var helt straight. Det krævede bare et trænet øje at se det, men bag rattet var man aldrig i tvivl om, at den her bil var mere rå end naboens flinke 320i.

Siden da har M3 og siden M5 været kultmodeller i modelprogrammet. Til at starte med, fordi det var de eneste M-modeller, og i dag, fordi stort set alle BMW’er fås i en M-version, men kun få fortjener det. Du kan være uenig, men en tung, langbenet SUV bliver bare dummere af at have 400 hestekræfter. M2, derimod, fuck, det giver mening.