Selvfølgelig skulle det ske: Dansk designgigant skal sponsorere Ferraris Formel 1-bil

Bang & Olufsen går ind i motorsport for en stund.

Selvfølgelig skulle det ske: Dansk designgigant skal sponsorere Ferraris Formel 1-bil
Offentliggjort

Nogle ting giver bare mening, når man ser det første gang. Sådan var det, da Brad Pitt klippede sig karsekort, sådan var det, da Lionel Messi kunne løfte VM-pokalen. Og sådan er det med nyheden om, at den danske elektronikvirksomhed Bang & Olufsen skal pryde den uden sammenligning mest ikoniske af alle Formel 1-racere, nemlig Ferraris, for den kommende 2023-sæson.

Begge brands har et distinkt og rent udtryk, der gør dem øjeblikkeligt genkendelige. Begge brands står for høj kvalitet. Og begge brands henvender sig til et købersegment uden økonomiske kvababbelser.

Med andre ord: Det giver god mening, at virksomhedens fra Struers logo vil være at finde på spoileren af de to Ferrari-racere, der køres af belgiske Charles Leclerc og spanske Carlos Sainz.

”Vi er glade for at byde Bang & Olufsen velkommen om bord som officiel partner. I næsten et århundrede har virksomheden været lig med avanceret lydteknologi kombineret med banebrydende design. Ligesom Ferrari er Bang & Olufsen et referencepunkt inden for sit felt, der flytter grænserne i denne sektor gennem konstant forskning i materialer og stil. De to virksomheder har meget til fælles, derfor har vi store forventninger til dette partnerskab,” udtaler Benedetto Vigna, Ferraris CEO, i en pressemeddelelse.