Derfor skal du finde en signaturparfume, du kan bruge i årtier

En lytter af podcasten ’Arbejdstitel’ vil gerne vide, om det er overvurderet eller undervurderet at bruge den samme parfume i en lang periode af ens liv.

Derfor skal du finde en signaturparfume, du kan bruge i årtier
Offentliggjort

I efterårsferiens episode af 'Arbejdstitel', har en lytter skrevet til Kristoffer Dahy Ernst, fordi han vil vide, om det er overvurderet eller undervurderet at have én signaturparfume, som man trofast bruger i en periode på mere end 10 år.

Det får Oliver Enné til at reflektere:

”Det er undervurderet. Men jeg tror, at det svære er at finde en parfume, som man synes dufter godt 10 år i træk. Ting ændrer sig jo. For 10 år siden gik jeg med en Le Labo-duft. Det, tror jeg ikke, du kunne få mig til i dag. Men jeg respekterer det. Jeg synes, det er undervurderet. Der er noget meget fedt i bare at sige: ’Trends til side – jeg er en CK1-mand.’”

Denne tankestreg leder i samme ombæring Oliver hen på spørgsmålet: ”Kan du huske hvad den første duft, du købte for dine egne penge, var?”

”Jeg var meget stor fan af Calvin Kleins CK1. Clinique lavede også en, der hed ’Happy’, som var en orange, meget glad citrusduft,” svarer Kristoffer, inden han vender tilbage til sagens kerne:

”Jeg har en ven, Johan, som, jeg tror, stadig bruger CK1, og jeg tror, han har brugt den i 20-30 år. CK1 er duften af ham.”

”Det er genialt. Jeg kan huske, at en af de første dufte, som jeg faldt for, var Le Male fra Jean Paul Gaultier, hvor flakonen ligner en nøgen herrekrop,” siger Oliver.

”Det er duften af alle provinsdiskoteker i Jylland.”

”Fuldstændig. Det ville jo være sindssygt, hvis jeg stadig bare brugte den.”

”Det ville i hvert fald være specielt at være venner med dig.”

På trods af, at begge parter virker glade for, at Oliver ikke stadig bruger samme parfume, som han gjorde som ung, er de helt enige om, at det er undervurderet at bruge den samme parfume i en lang periode af ens liv.

”Jeg kalder undervurderet på den,” siger Oliver

”Jeg synes også, det er fedt. Jeg kan godt lide, at man bare har fundet det, man godt vil dufte af,” istemmer Kristoffer.

Du kan lytte til det nye afsnit af ’Arbejdstitel’, der hedder ’Om opskriften på den perfekte dag’, der, hvor du normalt hører dine podcasts.