Kasper Hostrup: “Ingen af vores kunder har brug for at gå på Mr. Porter og blive præsenteret for 500 lyseblå skjorter”

I denne udgave af Sidelæns har vi inviteret Kasper Hostrup fra Goods i studiet. Goods er en af Nordeuropas fremmeste herretøjsbutikker. Opskriften på butikken succes er vedholdenhed og en insisteren på den ekstraordinære kundeoplevelse, der ikke kan genskabes online.

Kasper Hostrup: “Ingen af vores kunder har brug for at gå på Mr. Porter og blive præsenteret for 500 lyseblå skjorter”
Offentliggjort

Alle taler om webshops, e-commerce og online markedsføring. I Løvens Hule lærer man, at vejen til succes meget ofte følger den samme opskrift: Skab et generisk produkt uden for meget storytelling, ram et godt prispunkt og markedsfør det digitalt helt ud af universet. Dét giver investering.

Coronanedlukningen har også været rigtig god ved store webshops som Zalando og Boost, der tordner derudaf. De gør hvad de skal, og de gør det godt.

Men hvis man stadig holder af den fysiske købsoplevelse, når man køber nyt til garderoben, er der også en anden vej: Den fysiske butik. En vej, hvor man bliver klædt ordentligt på af kyndigt personale, der har besøgt alle de brands, butikken repræsenterer. Og som kan fortælle historier, kender deres kvaliteter og i øvrigt også husker, hvad du købte sidste gang.

Sådan en butik er Goods på Østerbrogade i København. Goods har mere end 10 år på bagen, og har gennem vedholdenhed – nogen vil sige stædighed – insisteret på den personlige oplevelse og det kuraterede udvalg.

Resultatet er, at Goods i dag en lille butik med stor succes, der med stålfast tro på egne evner har bidt sig fast i som en af Nordeuropas fremmeste forhandlere af herretøj.

Vi har inviteret indehaver Kasper Hostrup fra Goods i studiet til en snak om butikkens tidligste år, de bedste brands i butikken lige nu og kunsten at skabe gode kunderelationer.

Lyt til det nye afsnit af Sidelæns øverst i artiklen her eller der, hvor du ellers hører dine podcasts.

EUROMAN-Sidelæns_Cover.jpg