På besøg hos Morten Scholz, kreativ direktør og bureauejer: “Mange laver noget flot. Andre laver noget klogt. Sjældent laver folk noget, der er klogt og flot”

Kreativitet og kommerciel forståelse går hånd i hånd i bureauverdenen. Det er svært at komme ind, men når man først er der, kan det være umuligt at komme ud. Vi er taget på besøg hos en kreativ, der snublede ind i branchen og nu driver sit bureau på sin helt egen måde.

På besøg hos Morten Scholz, kreativ direktør og bureauejer: “Mange laver noget flot. Andre laver noget klogt. Sjældent laver folk noget, der er klogt og flot”
Offentliggjort

I det nye afsnit af Sidelæns besøger vi Morten Scholz, der er kreativ direktør og bureauejer i Scholz & Associates.

Hans firma er baseret på en netværkstanke, hvor de bedste ressourcer bliver hevet ind til specifikke opgaver, som han dermed løser med færrest muligt faste lønninger men mest størst mulig kreativ power.

Men Morten er mere end det. Han er fanatisk fan af Nick Cave, og kender værdien af at have en persona, man kan bygge sit eget brand op omkring. Og så har han skrevet intet mindre end Turen går til Florida som følge af, at han har opholdt sig unaturligt længe i Florida, hvor tommelfingerreglen er, at fake is real.

Alt det og meget mere taler vi med Morten om i det nye afsnit af Sidelæns, som du kan lytte til øverst i denne artikel, hos Talk Town, Spotify, Apple Podcast, og hvor du ellers lytter til dine podcasts.

Husk, at når du er abonnent hos Euroman, får du ligeledes adgang til Talk Town. Du skal blot downloade appen i App-store eller Google Play og oprette dig med dit kundenummer. Her kan du bl.a. også finde programmerne ’Arbejdstitel’, ’Graus garage’ og ’Jeg er lige død’.

EUROMAN-Sidelæns_Cover.jpg