Vi har masser af penge, men danskerne elsker buræg, Pepsi Max og dårlig kylling

Vi har masser af penge, men danskerne elsker buræg, Pepsi Max og dårlig kylling

Vi danskere vil gerne fremstå som kvalitetsbevidste, samvittighedsfulde forbrugere, der bruger vores penge på en måde, som er med til at gøre verden til et bedre sted. Men den lavest mulige pris er stadig den altoverskyggende faktor, når vi skal købe flyrejser, tøj eller fødevarer. Hvorfor er vi blevet en nation af discount-elskere?

Offentliggjort

”Trying to figure out what level of chicken happiness I can afford.”

OVENSTÅENDE ER LYDSPORET til en amerikansk TikTok-trend, der er blevet set og efterlignet af mennesker overalt i hele verden. I al sin enkelthed består de korte videoer, der går under navnet ’The weirdest part of modern society’, af en person, der filmer sig selv foran køledisken i et supermarked, mens vedkommendes blik flakker op og ned mellem kyllinger og bakker med æg og de tilhørende prisskilte. Fra billig til dyr. Fra burkylling til glad kylling.