De nye konger af den kreative klasse har netværket sig til tops. Vi har fulgt tre toneangivende medlemmer af Generation C

De nye konger af den kreative klasse har netværket sig til tops. Vi har fulgt tre toneangivende medlemmer af Generation C

En ny generation af unge har overtaget det kreative Københavns bastioner. Fællesskabet har fået en renæssance, selviscenesættelse er kodeordet for alt, og uden et netværk er du intet. Euroman har hægtet sig på tre af de mest toneangivende nye kreative i Københavns inderste cirkler og tegner et portræt af generationen, der allerede har taget over.

Offentliggjort

BJØRN MAGNUSSENS BARE OVERKROP er dækket af oliemaling. Han bevæger sig hektisk frem og tilbage foran det store bomuldslærred på endevæggen i atelieret. Det rødbrune hår vibrerer, da han seks gange slår en spand med gul maling mod lærredet i takt med stortrommen fra jazzduoen Christopher Andersen og Jesper Løvdal, der har fundet plads et par meter foran væggen.

’Kling, klang,’ lyder det, da Bjørn Magnussen kaster vinglas og tallerkener mod lærredet. Publikum hujer og hepper, som var de tilskuere til en fodboldkamp. En mand, der ser ud til at være en af Magnussens venner, får et hårdt skub mod den våde maling, så hans nålestribede habitjakke med ét suger de mange farver til sig. Han og Magnussen krammer og kysser. Lydniveauet i atelieret når nye højder.