Ulrik Brinck har skabt haderkunder.dk: ”Der manglede et sted, hvor det er tilladt at skælde ud på sine kunder”
Vi har talt med indehaveren af haderkunder.dk om, hvorfor servicebranchen har brug for et online pusterum.
Foto: HaderKunder.dk
Hvorfor har du stiftet HaderKunder.dk?
”Tanken var, at jeg ville lave et site, hvor man som servicemedarbejder kunne dele sine historier om trælse kunder, man har betjent. Så kunne man få feedback fra andre, der havde været i samme båd. Jeg stiftede siden i 2003, og dengang var der en voksende skare af hadesider fra kunder mod forskellige virksomheder. Fx lortevolvo.dk og citroensucks.dk. Jeg var lige stoppet med at arbejde for en internetudbyder, der også var lavet en side om, og her blev der skrevet ting, jeg vidste ikke passede. Derfor lavede jeg min egen hadeside, hvor servicemedarbejdere kunne få lov til at tage til genmæle, og hvor det kører på deres præmisser.”
Tonen er, vil nogen måske synes, meget hård på HaderKunder.dk. Hvad tænker du om det?
”Jeg synes, tonen er okay. Før i tiden har der været eksempler på, at tonen blev for grov, og det har som regel været rettet mod andre af sidens brugere. Det har jeg muget ud i. Men jeg synes næsten ikke, man kan være for grov over for en kunde, så længe denne er uidentificerbar. I dag handler historierne meget om mundbind og vacciner, som nogle kunder føler, ikke gælder for lige netop for dem. Tonen er lidt hård, men det, synes jeg, er fint nok.”