Efter søndagens sæsonfinale i Abu Dhabi blev det afsløret, at Formel 1 får nyt logo.
Det er første gang i 23 år, at der bliver ændret på det.
Annonse
Logoet skal markere en ny identitet for Formel 1 og er det første skridt på vejen til at gøre sporten mere tilgængelig for nyankomne. Designet er blevet til efter feedback fra 14.000 fans fra flere lande.
”Da vi talte med fans om, hvad der gør Formel 1 fantastisk, var det, at vi hørte, at folk elskede de spændende, uforudsigelige og uforståelige hurtige elementer i sporten. Det handlede om racerløb. Men mange følte, at de dage var bag os, og at sporten er blevet næsten uigennemtrængelig for fans – især nye,” siger Formel 1’s marketingdirektør Ellie Norman ifølge Hybebeast.
Den danske Formel 1-racerkører Kevin Magnussen fra Haas-teamet sluttede i øvrigt på en samlet 14. plads i VM-stillingen. Det var en forbedring på to placeringer fra forrige sæson, hvor han kørte for Renualt.
Jeg har altid været begunstiget af, at der er nogle, der har troet på mig og hjulpet mig. I alt, hvad jeg har gjort. Men det kræver, at man opsøger det. Og det har jeg tydeligvis været god til.