Inter lancerer ny hjemmebanetrøje med dækmønster

Når Christian Eriksen og resten af Inter-truppen i den kommende sæson spiller på hjemmebane, vil de ikoniske, blåsorte striber på hjemmebanetrøjen være erstattet af et nyt zig-zag-mønster. Et venligt nik til deres mangeårige hovedsponsor, dækfabrikaten Pirelli, vil nogen måske sige.

Inter
Offentliggjort

Der er dem, der mener, at Inter traditionelt har stået bag mange af fodboldhistoriens smukkeste trøjer. Og så er der dem, der tager fejl.

I samarbejde med Nike har Milano-klubbens Nerazzuri-striber i al sin enkelhed med det smukke runde logo på brystet prydet en perlerække af verdensstjerner. Fælles for samtlige trøjer siden 1995/96-sæsonen er, at de har været sponsoreret af den italienske dækfabrikant Pirelli. Få sponsorer har så stærke forbindelser til den klub, de sponsorerer.

internazionale_corpo copy.jpg

Også Inters hjemmebanetrøje for den kommende sæson har Pirelli repræsenteret – ikke bare på maven, men også i designet. De sædvanlige lige striber er således erstattet af et zig-zag-mønster, der for fans giver mindelser om mønsteret på, gæt selv, Pirelli-dæk.

Fra officielt hold er der dog ifølge Nike ikke skelet til sponsoren i trøjedesignet. Zig-zag-mønsteret er en henvisning til post-moderne, milanesisk design, lyder det fra vicepræsidenten i Nike fodboldafdeling Scott Munson:

”Vi forsøger at fortsætte med at udfordre klubbens stribede identitet, denne gang ved at trække på inspiration fra en af Milanos vigtigste design-bevægelser. Zig-zag-mønsteret er repræsenteret i post-moderne design og giver mindelser om den historiske, milanesiske figur Biscionen,” udtaler han til Inters hjemmeside.

Der har længe floreret rygter om, at Inters partnerskab med Pirelli når sin ende efter næste sæson, hvor sponsoraftalen udløber. Ifølge Gazzetta dello Sport er den kinesiske ejendomsgigant Evergrande favorit til at overtage trøjesponsoratet til den tid.

Se, hvad vi ellers skriver om: Christian Eriksen, Fodboldtrøjer og Italien