Nike og adidas fortsætter støvledansen

Sokker med snørebånd og knopper. Nike udfordrer konventionerne med deres nye fodboldstøvle, og slår igen i kampen mod adidas om VM i Rio.

Nike og adidas fortsætter støvledansen
Offentliggjort

Med udsigt til fodbold-VM i Rio, og dermed også en af verdens største reklameskilte, forsøger både Nike og adidas at skabe opmærksomhed.

Her på siden har vi tidligere omtalt adidas’ Samba PrimeKnit. En støvle, som gør sig med bemærket med en vævet overflade. Men nu svarer amerikanerne igen med deres ’Magista’, som både i form og materiale ligger langt fra det vante.

”Støvlen er revolutionerende på to punkter. Den er lavet som en høj støvle, der går op over anklen, og giver spilleren en unik støtte. Dette er aldrig set tidligere. Derudover er hele fodboldstøvlens overdel lavet af det såkaldte Nike Flyknit-materiale,” fortæller Filip Domagala, direktør for Unisport.dk, i en pressemeddelelse.

Flyknit er flettet tråd, som tidligere har været brugt i løbesko og basketstøvler, men altså ikke i fodboldstøvler før nu. Ifølge Domagala, giver materialet større bevægelighed og fleksibilitet, og han undrer sig over at formen ikke er brugt før.

- Der er så mange spillere der lider af ankelskader i form af forstuvninger og brud, og det kan dette design forhåbentlig gøre noget ved.

Magista og Samba Knit ligger prismæssigt i samme klasse på hhv. 2099 og 2200 kroner. De to store mærker konkurrerer ikke kun på pris, men også på sponsorater af de bedste spillere i verden, hvor Nike bl.a. har samlet Ronaldo, Götze og Iniesta, mens Adidas kan prale med Bale, Suarez og Messi.

Unisport kommer til at forhandle Nike Magenta. Skriv dig op til mere information her.