Kriserne har stået i kø hos B&O. Med højttalere til 900.000 kroner vil de få ørenlyd hos verdens allerrigeste mennesker

Kriserne har stået i kø hos B&O. Med højttalere til 900.000 kroner vil de få ørenlyd hos verdens allerrigeste mennesker

Bang & Olufsen er på en og samme tid et dansk nationalklenodie og et globalt luksusbrand. Nu skal vejen til vækst og profit blandt andet gå gennem de rigeste mennesker på kloden. Vi har talt strategi, kulturarv og lyd for milliarder med virksomhedens CEO, Kristian Teär.

Offentliggjort

”FÅ ET BARN TIL AT TEGNE EN BIL, og han vil højst sandsynligt farve den rød.”

Ordene var Enzo Ferraris, og i verdens mest ikoniske bilmærkes butik i Milano giver de ret meget mening. Rød går igen, men ikke på biler, for her er ingen.

Dette er nemlig noget så specielt som en modebutik for et brand, der er så stærkt, at man knap nok behøver at vise hovedproduktet – bilen – men blot kan nøjes med at vise den stejlende fuldblodshingst på brystet af polotrøjer og sweatshirts, hvis man vil have folk til at rive tegnedrengen op af lommen.

Men i dag er det ikke kun Ferrari, der larmer i butikken i Galleria Vittorio Emanuele II. Det gør en højttaler også, og hvis man har blot den mindste indsigt i hi-fi fra øverste hylde, eller bare kommer fra Danmark, vil man hurtigt genkende designet.