Da Lars Rasmussen efter 15 år måtte lukke sin kommunikationsvirksomhed, blev han bedemand: ”Det var som at komme ud af en osteklokke. Jeg fik set, at der var en helt anden verden, som ventede”

Da Lars Rasmussen efter 15 år måtte lukke sin kommunikationsvirksomhed, blev han bedemand: ”Det var som at komme ud af en osteklokke. Jeg fik set, at der var en helt anden verden, som ventede”

Efter mere end 30 år i journalistik- og kommunikationsbranchen bliver Lars Rasmussen nødt til at genopfinde sig selv, da han må se sig nødsaget til at lukke sin virksomhed. Og hvad gør man så, når man er 58 år og uden job i en trang branche? Lars Rasmussen valgte at blive bedemand. Vi talte med ham om at forlade formidlingen for at tage med døden på job.

Offentliggjort

Der er et gammelt indiansk udtryk, der siger, at hvis din hest er død, skal du stå af. Lars Rasmussen husker soleklart den eksakte dato, hvor den tid var kommet. Det var den 19. februar 2019, og han havde endegyldigt besluttet at lukke sit kommunikationsfirma, der havde givet ham smør på brødet i 15 år.

Måneder forinden havde firmaets største kunde opsagt samarbejdet. Kunden var så stor en del af den daglige drift, at der ikke havde været plads til mange andre i Lars Rasmussens stald. Set i bakspejlet var det en farlig strategi at vælge med en enkelt kunde, der nærmest udgjorde hele eksistensgrundlaget. Men skaden var sket, og den tvang ham til at stoppe op og finde ud af, hvad der så skulle ske.