På Euroman lever vi af vores læsere. Og vi holder af dem alle – både jer, der læser magasinet, euroman.dk, lytter til vores podcasts eller følger os på sociale kanaler. Men der er en gruppe, vi har en særlig forkærlighed for: vores trofaste abonnenter.
Dem vil vi gerne gøre noget mere for. Og derfor lancerer vi nu en særlig forside, der kun bliver leveret til abonnenter, hvor vi har gjort os ekstra umage for et smukt, visuelt udtryk. Den er renere i sit sprog, ikke så larmende i sit udtryk, og når vi laver den, forestiller vi os altid, hvordan den vil pryde dit sofabord og aftvinge lange blikke fra dine gæster, der må forstå, at du er med i en helt særlig klub: Du har abonnement på Euroman.
De særlige forsider til abonnenter er ingen ny opfindelse. De har faktisk levet en stormombrust tilværelse. Efter forbillede fra britisk Esquire blev de introduceret af Euromans tidligere art director, Sune Ehlers, omkring 2013 og udgivet i en periode derefter. Siden blev de lagt midlertidigt i graven, indtil de genopstod under den nuværende art director Thomas Bredesen omkring 2018, for så igen at forsvinde fra abonnenternes postkasser i en årrække.
Men nu er de altså tilbage, og hvilken en tilbagekomst. Vores journalist Oliver Bodh Larsen og vores fotograf Marcus Trappaud Bjørn rejste tidligere på foråret til Andorra, hvor Magnus Cort bor, for at tegne et portræt af en af de mest farverige cykelryttere på World Touren. Magnus Cort har den kvalitet, at han trives i ensomhed, og så er han bygget til at cykle. Når han blander sig i udviklingen af cykelløb, hvad end det er etaper eller endagsløb, sker der altid noget. Og som publikum er det umuligt ikke at elske den type rytter, Magnus Cort er, som altid animerer løbene og skaber seværdig cykling.
Magnus Cort ser godt ud. Og han ser rigtig godt ud i cykeltøj, hvilket jo ellers er få forundt. Det hjælper naturligvis, at han er iklædt feltets flotteste dragt. Derfor var det heller ingen sag at skyde endog rigtig mange billeder af den bornholmske rytter, da vi besøgte ham i Andorra.
Med mange billeder kommer mange valgmuligheder. Når vi skal vælge forside, står valget typisk mellem fem-otte fotos af meget forskellig karakter: Personen kan være fotograferet tæt på eller langt fra. Der kan være øjenkontakt, han kan kigge væk, han kan endda have lukkede øjne. Han kan smile eller se alvorlig ud eller være et sted derimellem. Farverne kan bebude sommer, de kan bebude mørke tider. Og i samspil med EUROMAN-logoet på toppen af forsiden kan billedet fuldstændig ændre udtryk, hvis vi ændrer farven på logoet.
Første bud på en forside særligt til abonnenter er netop landet i postkassen hos dig, hvis du altså holder Euroman fast. Hvis ikke må du i kiosken og finde et normalt Euroman, der dog naturligvis indeholder præcis det samme gode indhold som magasinet med den særlige forside. Der er ingen forskel på artikler, interviews og portrætter.
Er du endnu ikke abonnent på Euroman, men overvejer at blive det, er lige nu et rigtig godt tidspunkt at slå til. Vi har nemlig strikket et tilbud sammen til nye abonnenter, hvor du kan få Euroman leveret til døren hver måned i seks måneder for bare 220 kroner. Se mere og bestil abonnement her. Gør det allerede i dag, for vi kan godt afsløre, at næste nummer bliver mindst lige så godt og smukt som dette.