Livet som moderedaktør er ikke bare lutter modeshows, østers og champagne.Nej, tværtimod. Som småbørnsfar bruger jeg dagligt timevis på at rydde op og gøre rent efter mine to unger.
Derfor kom det som sendt fra himlen, første gang jeg hørte om Dysons nyeste opfindelse; en lednings- og posefri støvsuger, som også kan vaske de hårde gulve. For de fleste, mig selv inklusive, er støvsugning ikke et problem – det er, når man skal hive hele gulvmoppe-setuppet ud, at opgaven bliver uoverskuelig.
Udsigten til at halvere den tid, jeg hver dag bruger på rengøring, kan begejstre mig på et niveau, som selv ikke en ny blåstribet skjorte fra Comme Des Garçons kan. Og det siger ikke sige så lidt.
Et af mine personlige favoritmærker, danske Andersen-Andersen, har netop annonceret et samarbejde med en anden favorit, nemlig det japanske kult-magasin popeye. I en dansk (og international) modebranche præget af overflødige collabs giver dette match totalt mening.
Samarbejdet består af et halstørklæde, en hue og en strik – alle i en flaskegrøn farve ved navn popeye green. Strikken er en Andersen-Andersen-klassiker kaldet ’navy crewneck’ – en symmetrisk strik i lækker, tung uldkvalitet. Jeg har flere af disse, og den ældste er efterhånden syv-otte år gammel, men den ser ikke ud, som om den har været brugt mere end en håndfuld gange.
En investering i en Andersen-Andersen strik kan virke voldsom, men jeg foretrækker hver en dag at placere mine penge her frem for på aktiemarkedet.
Det bedste, der kom ud af min galopperende 40-årskrise, er min sorte Saab 900 Cabriolet. Jeg synes, den er så flot. Det er en skulptur. En panikbil, uden så alligevel helt at være det.