Det går sjældent stille for sig, når Balenciaga lancerer noget nyt, og det er denne uge et godt eksempel på.
Tirsdag løftede de sløret for deres ’Paris Sneaker’, der egentlig er en ganske intetsigende lærredssko, som kommer i hvid, sort eller rød. Men i forbindelse med kampagnen har modehuset skabt 100 ekstremt slidte og udtrådte særmodeller til den nette sum af 1500 euro, og det fik naturligvis diverse modefolk op af stolene.
“Once again he (Balenciaga-designer Demna Gvasalia, red.) is making fun of people who will indeed spend a minimum wage on items that 1. they might deem disposable and 2. which are seemingly worthless. Is a luxury house the right medium for this message? I don’t know. But I hate to love it."
Hvis du alligevel synes, at de nye Balenciaga-modeller skal tilføjes til dit skoskab, kan du forudbestille dem lige her.
Anthony Hopkins springer ud som model for Loewe
Annonse
Når modefotografen Juergen Teller skyder en kampagne, er det som regel værd at se med.
Og sådan forholder det sig selvfølgelig også denne gang, hvor Teller har skabt billederne til Loewes pre-fall 2022-kollektion, der blev offentliggjort tidligere på ugen.
Foran linsen har selveste Anthony Hopkins indfundet sin plads, og han optræder ulasteligt klædt i to forskellige looks og stærk energi. Vi returnerer en tommel op til den 84-årige skuespiller for det stunt.
Tyske Highsnobiety, der siden 2005 har været førende inden for formidling af luksusmode- og streetwearkultur, har de seneste år udviklet sig til en af Europas bedste multibrandbutikker, når det kommer til onlinehandel.
I dag slår de dørene op for deres første permanente fysiske butik – og det endda i Danmark – nemlig konceptbutikken Gatezero i Kastrup Lufthavn.
Annonse
Det er efterhånden svært at klemme flere lækkerier ind i landets største lufthavn, men hvem kan sige nej til en velkurateret butik med tøj og accessories fra brands som Acne Studios, Balenciaga, Commes des Garcons og Gucci for blot at nævne en lille håndfuld?
Det er hårdt at være Machester United-fan for tiden. Det ved vi på Euroman, og det ser ud til, at klubben også godt selv ved det.
Premier League-holdet har nemlig netop lanceret en kollektion i samarbejde med Adidas Originals, som hylder klubbens storhedstid i begyndelsen af 90’erne.
Den ikoniske spiller- og målmandstrøje fra 1990 er relanceret, og derudover består kollektionen af et Superstar-tracksuit samt forskellige sweatshirts og t-shirts, der emmer af retro-stil og nostalgi.
Palmes lancerer tenniskollektion i samarbejde med podcasten ’How Long Gone’
Chris Black og Jason Stewart har fået skabt sig en dedikeret lytterskare med podcasten 'How Long Gone', hvor de to amerikanske venner kommer med deres take på blandt andet popkultur, mode og musik. Hvis du lytter med, ved du også, at de begge er blevet bidt af at spille tennis.
Nu kan 'How Long Gone' lancere en lille tenniskollektion i samarbejde med det danske mærke Palmes Tennis Society, som Nikolaj Hansson står bag. Palmes Tennis Society gik i luften i 2021, og det er mærkets første samarbejde nogensinde.
Sammen har 'How Long Gone' og Palmes Tennis Society designet en langærmet T-shirt, et par tennisshorts og en tote bag, som kan købes på Palmes.co.
Du kan desuden læse vores interview med designer Nikolaj Hansson her.