Bliv en del af klubben: BLS og Blonde fejrer årelangt samarbejde med ny fodboldtrøje

Der er ingen grund til at vinke farvel til blokecore lige foreløbig.

Bliv en del af klubben: BLS og Blonde fejrer årelangt samarbejde med ny fodboldtrøje
Offentliggjort

Blokecore-tendensen, der har gjort det umuligt at gå på gaden uden at støde ind i gamle fodboldtrøjer, Adidas Samba og fodboldsneakers, virker kun til at tage til i styrke.

Senest kunne vi berette om Andrea Pirlos søn, der havde lavet et tøjmærke dedikeret til fodboldæstetik.

Herhjemme er det ikke anderledes, og nu kommer der så endnu en tilføjelse til udvalget af mode møder fodbold. BLS Hafnia er nemlig gået sammen med produktionsselskabet Blonde Inc., der de seneste håndfulde år har stået bag et utal af reklamefilm for virksomheder som Google, B&O og Adidas samt modekampagner og musikvideoer, om en fodboldtrøje, som fejrer de to virksomheders syv år lange partnerskab.

”Vi har lavet den her trøje for at hylde fællesskabet og for at hylde det samarbejde og partnerskab, der har været mellem Blonde og BLS Hafnia gennem de sidste syv år. Et partnerskab, der har kastet nogle vilde projekter af sig, og som kommer til at fortsætte med at rykke grænserne og skabe hype,” siger Adam Holm, stifter og medejer af Blonde Inc.

Bls.jpg

Har man en lille smule forstand på fodboldtrøjehistorie, vil referencerne til især den blå og sorte trøje være til at få øje på.

”Vi har en stor kærlighed til fodbold og gamle fodboldtrøjer fra vores barndom. Især Ronaldo Nazario, Adriano og Alvaro Recoba i Inter har noget æstetik over sig, som vi var og er virkelig begejstrerede for, og Besnik (Miftari, stifter og medejer af BLS Hafnia, red.) og jeg elskede at spille med Inter i Pro Evolution Soccer,” siger Burim Miftari, stifter og medejer af BLS Hafnia, og tilføjer, at den blå og sorte trøje også minder ham lidt om den portugisiske klub Boavistas ternede – og for kendere ikoniske – hjemmebanetrøje.

Og det er nu heller ikke, fordi BLS Hafnia har kastet sig ud i ukendt farvand. Tilbage i starten af 2022 – før blokecore var den ting, som den er nu – hev Hummel Miftari-brødrene ind til at designe en landsholdtrøje, som blev båret på banen i kampen mod Serbien den 29. marts 2022, samt en større tøjkollektion.

Skal du være en del af klubben, kan du købe trøjen her, eller du kan troppe op på Soho House i aften, hvor BLS og Blonde holder en pop up-butik.