Ny partner investerer trecifret millionbeløb i Les Deux
Nu vil det danske herretøjsbrand Les Deux slå igennem globalt. De visioner skal en ny partner, det svenske investeringsselskab Röko, hjælpe med at indfri.
Foto: Les Deux Andreas von der Heide (tv) og Kristoffer Haapanen (th) fortsætter som storaktionærer og daglige ledere i Les Deux.
Les Deux vil tage virksomheden til næste niveau.
Derfor får det danske tøjmærke fra 1. juli en tung investor ind, der skal accellerere deres vækst. Röko, et svensk investeringsselskab, bliver ny partner og sprøjter et trecifret millionbeløb i Les Deux. Sammen skal de gøre brandet til en global succes.
”Les Deux har fået vokseværk. De sidste par år har vi oplevet en enorm vækst, og vi er nu klar til at tage brandet globalt. Det kræver en stærk finansiel partner, som har erfaring med at vækste og internationalisere virksomheder,” siger grundlægger og partner i Les Deux, Andreas von der Heide, i en pressemeddelelse.
Andreas von der Heide startede i 2009 Les Deux med vennen Virgil Nicholas. Deres første kollektion bestod kun af én eneste hvid T-shirt, og mange troede ikke på, at de kunne nå langt. Flere tøjbutikker smed endda mærket ud af butikkerne igen, har de tidligere fortalt til Euroman. Senere blev Nicholas udskiftet med den nuværende partner Kristoffer Haapanen, og med årene har Les Deux bare vokset sig større og større.