Seiko relancerer ikonisk ur

Bliv opdateret på, hvad der rører sig på urscenen.

Seiko relancerer ikonisk ur
Offentliggjort

Selvom den japanske ur-producent Seiko oprindeligt startede som importør af urværker og -kasser fra Schweiz, så gik der ikke lang tid, før firmaet selv begyndte at lave ure. Seiko blev grundlagt i 1881, og virksomhedens første armbåndsur, Laurel, blev lanceret i 1913.

I 1924 kom det første armbåndsur med Seiko-logoet på skiven. Det blev starten på Seiko, som vi kender det i dag. Nu relancerer japanerne en (næsten) tro kopi af originalen.

Uret er udstyret med en kassediameter på 35mm, periodetro arabertal, emaljeskive og den nye kaliber 6R5H med en 24-timers sub-dial klokken seks.

Stifter Kintaro Hattori stod også bag sloganet, som er indgraveret på bagkassen: ’Always one step ahead of the rest.’ Uret bliver kun lavet i 1.000 eksemplarer.