Elitetinder: Helloyaa

Direktøren bag det nye danske elite-Tinder: “For meget kavalergang, solbriller og selfies i spejle er no-go på helloyaa”

Og så skal du bruge din LinkedIn-profil for at være med i det eksklusive fællesskab.

Elitetinder: Helloyaa
Offentliggjort

Ét billede, din profession, din højde og din bopæl. Det er alt, hvad der kommer til at stå, hvis du vælger at oprette en profil på den nye dating app helloyaa, der lige er blevet lanceret i dag.

Idéen til appen kom angiveligt allerede for flere år siden, et par dage inden Tinder blev lanceret i Danmark, hvor skaberne bag helloyaa tænkte at bruge LinkedIn som en del af platformen for at gøre appen mere eksklusiv i forhold til Tinder.

“Problemet var bare, at da Tinder kom til Danmark var det så nyt og fresh, at selv kendte mennesker brugte det. Derfor måtte vi vente til, at Tinder var blevet leverpostej,” siger Nigel Rasmussen, administrerende direktør i EliteMedia, der står bag appen helloyaa.

Den seneste tid har EliteMedia dog set nærmere på brugerundersøgelser af Tinder og har foretaget deres egne fokusgruppeundersøgelser, som viste, at nu var tiden ved at være moden til at lancere helloyaa.

“Tinder er blevet en Hovedbanegårds-app, hvor man hurtigt kommer ind og ud. Det vil sige, at de fleste går på Tinder, swiper sig igennem nogle matches, og så sker der ikke rigtig mere interaktion, mens flere matches bare hober sig op."

"Den useriøse tendens håber vi på at kunne ændre med helloyaa,” siger Nigel Rasmussen.

Efter at du har logget dig på helloyaa med din LinkedIn-profil, starter der en screening-proces af dit valg af profilbillede.

“Du behøver ikke være født lækker, men det vi lægger vægt på er, hvordan du fremstår, og om der er nogenlunde ryddeligt i baggrunden. Det skal være et billede, der viser, hvordan du ville præsentere dig selv til en forretningsmiddag eller en aften på en bar,” siger Nigel Rasmussen.

Han understreger dog også, at billederne ikke skal komme direkte fra din LinkedIn-profil, da det godt kan blive lidt stift.

“Det skal mere være fredag eftermiddag, hvor du har smidt dit slips og går i mere casual tøj,” fortæller Nigel Rasmussen.

Derudover er der en lang række no-go’s, som du bør undgå, hvis du gerne vil have accepteret dit profilbillede på helloyaa:

- For meget kavalergang og generelt vulgære billeder

- Overdreven retouchering fra Instagram

- Solbriller

- Høretelefoner

- Selfies taget i spejle

- Opkogte billeder fra når man lige har løbet et marathon

- Billeder, hvor du spiser mad og er helt rød i hovedet fra din tur til Thailand

- Flexing og flashing af dine muskler

- Opvask eller tøjvask i baggrunden

- Billeder med den flotte tiger, som du mødte i Indien

Hvis du så endelig bliver accepteret og får dig en profil på helloyaa, kan du stadig i ren Tinder-stil swipe dig frem og tilbage mellem potentielle dates, der lige nu kun tæller cirka 420 brugere fordelt på hele landet.

“Vi har jo lige lanceret appen i dag, men vi regner stærkt med, at der kommer endnu flere brugere løbende. Allerede nu kan vi dog se, at de der er på appen alle har haft et langt uddannelsesliv, og som oftest har en eller anden form for chef eller lederstilling,” siger Nigel Rasmussen.

Selvom man lige nu kun kan oplyse sin profession, sin højde og sin bopæl, foruden det helt rigtige profilbillede, så planlægger EliteMedia mange andre features på appen i fremtiden.

“Lige nu så er det en beta-version, hvor brugerne kan være med til at videreudvikle appen, alt efter hvad de efterspørger. Hen over sommeren vil der dog komme opdateringer, hvor man kan tilføje flere billeder, man vil kunne se fælles forbindelser via LinkedIn, men også fravælge profiler fra sin egen arbejdsplads,” siger Nigel Rasmussen.

Tag-clouds, hvor man skriver tyve ord, der interesserer én lige nu og her, som for eksempel 'Haven Festival' eller 'Bourgogne', vil også blive en fremtidig mulighed. På den måde vil brugerne kunne søge på specifikke samtaleemner, der trender lige nu, og som man kan relatere til.

Derudover vil det højst sandsynligt også fremgå, om man har børn eller ej.

Men hvorfor valgte I det mere ungdommelige navn, “helloyaa”, til appen, hvis I ønsker at ramme en potentielt ældre målgruppe, der har godt styr på karrieren?

“Vi synes at ordet “hello” fungerede rigtig godt, fordi det er det første, man siger, når man møder et nyt menneske. Derudover så har målgruppen ændret sig markant, fordi de fleste begynder at bruge LinkedIn, når de er i midten af tyverne, er færdige med deres uddannelse og skal til at starte deres karriere."

"Det ville altså være nemt for os at gå ud og vælge en blå corporate farve til vores logo og kalde appen et eller andet elitært og revisor-kedeligt, men da vi stadig vil ramme lidt yngre, så har vi valgt at køre med det her navn, selvom vi selvfølgelig ikke ønsker at det bliver så ungt, at det bliver “hellokitty” i stedet for "helloyaa",” fortæller Nigel Rasmussen.

helloyaa kan downloades nu i App Store gratis.

LÆS OGSÅ: "Gode råd: Derfor liker og svarer jeg dig ikke på Tinder"

LÆS OGSÅ: "Sådan får du det perfekte Tinder-billede"

LÆS OGSÅ: "De fem mest eksklusive netværk: "Hvis du ikke har råd til at betale 1000 euro om måneden, så er Rich Kids ikke stedet for dig"