The Museum of Modern Art (MoMA) i New York er altid et besøg værd. Fx hvis du vil forklare dine børn, hvordan Pollock og Rothko skabte deres bedste værker, eller hvis du vil have en knivskarp frokost til næsten ingen penge på kunstmuseets 2-stjernede Michelinrestaurant, som Adam Aamann anbefalede det til Euromans læsere.
MoMA har tidligere sat fokus på mode- og særligt streetwearkulturen og har blandt andet udstillet Kanye Wests Yeezy-sneakers. Nu bliver museet så selv en del af modeindustrien, i hvert fald for en stund.
Kunstmuseet i New York har "udlånt" nogle af deres berømte værker af bl.a. Vincent Van Gogh, Salvador Dalí og Claude Monet for at lade japanske Uniqlo kunne trykke dem på en T-shirt-kollektion.
Annonse
MoMA og Uniqlo er gået sammen om kollektionen for at hylde tidsløst kunst, og blandt værkerne er Vincent Van Goghs 'The Starry Night', Claude Monets 'Water Lilies' og Salvador Dalís 'The Persistence of Memory'. Sidstnævnte pryder en blå sweatshirt.
Jeg kan godt lide, at alt er up in the open. De sjoveste mennesker er dem, der kan finde ud af at læse en simpel situation. Og det er der bekymrende mange, der ikke kan.