Ugens modeoverblik:

Carhartt og New Balance slår pjalterne sammen

Vi samler op på ugen, der er gået i modeverdenen, og fortæller de vigtigste nyheder.

Carhartt og New Balance slår pjalterne sammen
Offentliggjort

Det har været en stærk uge på skofronten, og en af de største nyheder til fødderne må være samarbejdet mellem New Balance og Carhartt WIP, der har genskabt den ikoniske 990v1-sneaker.

Modellen blev første gang udgivet i 1982 og var oprindeligt tiltænkt som en løbesko, men siden har den gået sin sejrsgang i modeverden. Nu er man næsten heldig, hvis man tager en tur rundt i Købehavn uden at rende ind i den.

Den nye udgave af 990v1-modellen er skabt i navy og grå og har som den oprindelige version både ruskind og mesh på ydersiden. Desuden er den naturligvis blevet udsmykket med både New Balance og Carhartts logoer.

Samarbejdet mellem de to amerikanske brands indebærer desuden en mindre kollektion med en canvasjakke med aftagelig hætte, sweatshirts, en række T-shirts og accesories, herunder en beanie, sokker, et håndklæde og en vandflaske fra Nalgene.

Se kollektionen på carhartt-wip.com og newbalance.com.

Nyt til fødderne fra Norse

Det fortsætter med de gode skonyheder, og denne gang er det Norse, der melder sig på banen.

Forleden kunne det danske brand løfte sløret for deres Arktisk-linje, der omfatter alt, hvad man skal bruge til vinteren: Dunjakker, tekniske trøjer, langærmede poloer, rullekraver, huer, rygsække og sko.

I denne uge lancerede de i den sammenhæng deres ’Zip Up Runner’-model, som er en letvægtsløbesko med lynlåslukning og en indersok i neopren og nylon, som gør den både vind- og vandtæt.

Skoen koster 1800 kroner kan købes lige her.

WW-main.jpg

Og her kommer den sidste sko-nyhed i denne omgang:

Det er to år siden, at danske Wood Wood åbnede deres første W.W. Life Store på Værnedamsvej, hvor de har samlet et udvalg af livsstilsobjekter kurateret af grundlæggerne Karl-Oskar Olsen og Brian S.S. Jensen fra brands som Frama, Snow Peak, Niko June og Kvadrat x Raf Simons.

Siden har konceptbutikken også fundet vej til Berlin og London, og nu lancerer Wood Woods Life Store et nyt samarbejde med britiske Reebok, som har et par sneakers som omdrejningspunkt.

Det er Reeboks Classic Low-model, der nu har fået en opgradering og kommer i en hvid udgave med læder på ydersiden, fleece på indersiden og W.W. Life Store-logoer på pløsen, siden og bagpå.

De nye sneakers vil blive forhandlet fra 15. september i Wood Woods Life Stores i København, Berlin, London og på woodwood.com. Fra 22. september vil de blive tilgængelige hos Reebok.

Patagonia-main.jpg

Patagonia-stifter donerer sit tre milliarder dyre selskab til kampen mod klimaforandringer

I snart har 50 år har californiske Patagonia klædt modebevidste naturentusiaster på til en tur i fjeldet, skoven og ørkenen.

Nu giver firmaet bag brandet tilbage til naturen med en ny og opsigtsvækkende ejerskabsstruktur, der placerer hver en krone, der ikke bruges på at drive firmaet, i kampen mod klimaforandringer.

Patagonia-stifteren, 83-årige Yvon Chouinard, har i et større interview med The New York Times fortalt om sin foragt for det moderne aktiemarked, der ifølge ham er indrettet til at skulle tilfredsstille aktionærer frem for at tage socialt ansvar:

”Jeg har været på Forbes’ liste over milliardærer, og det gjorde mig skrækkeligt forbandet. Jeg har ikke en milliard dollars i banken. Jeg kører ikke i Lexus,” fortæller han.

Læs mere her.

imageg5yw.png

Louis Vuitton fejrer jubilæum med nyt limited edition-ur

Er du på udkig efter et nyt armbåndsur, som de færreste har, kan den franske modegigant meget vel være din ven i nød.

Louis Vuitton har netop lanceret uret ’The Tambour Twenty’, der er en hyldest til brandets urkollektion ’The Tambour’, som i indeværende kalenderår kan fejre 20-års jubilæum.

’The Tambour Twenty’ er en limited edition-kollektion, og det betyder, at der kun bliver produceret 200 nummererede eksemplarer af det nye ur. Uret er med sin silhouette en hyldest til den klassiske Tambour-model, der er blevet ikonisk inden for urdesign.

For at ægge til købelysten har brandet allieret sig med skuespiller Bradley Cooper, der er ansigtet for den nye ’The Tambour Twenty’-lancering, mens den Oscar-vindende instruktør Damian Chazelle står bag kampagnevideoen.

’The Tambour Twenty’-uret er udkommet, og du kan læse mere samt se kampagnevideoen her.

Se, hvad vi ellers skriver om: Herremode, Herretøj, Sko, Sneakers og Ure