Ugens modeoverblik:

Du har travlt, hvis du skal have fingrene i denne kollektion: Årets indtil videre mest eftertragtede samarbejde melder næsten udsolgt

Vi samler op på ugen, der er gået i modeverden, og fortæller de vigtigste nyheder.

Du har travlt, hvis du skal have fingrene i denne kollektion: Årets indtil videre mest eftertragtede samarbejde melder næsten udsolgt
Offentliggjort

Stockholm møder Los Angeles – igen

”Never change a winning team” synes mottoet at lyde fra svenske Our Legacy og amerikanske Stüssy. De har i hvert fald besluttet sig for at gå sammen endnu en gang og lave en samarbejdskollektion, der blev sat til salg tidligere på dagen.

Samarbejdet adskiller sig fra de tidligere ved at mere omfattende. Her er der ikke blot tale om to tre genstande, men en fuld kollektion, der inkluderer alt fra ternede boxershorts til en læderjakke med hætte, shearling-vest, hvide fløjlsbukser, denim, Harris Tweed-frakke og skjorter. Ej at forglemme en del jersey-genstande, som især er en bærende del af Stüssys dna.

Skal du have fat i det eftertragtede samarbejde, skal du skynde dig, for tingene går allerede som varmt brød.

Palmes + Cowgirl_01.jpg

Palmes går sammen med amerikanske Cowgirl Blue Co.

Siden Palmes Tennis Society blev lanceret af Nikolaj Hansson for over to år siden, har brandet nydt stor succes, fundet vej til 48 butikker og givet tennismoden en helt ny dimension.

De har tidligere blandt andet slået pjalterne med den amerikanske podcast ’How Long Gone’, og nu er de tilbage med et nyt samarbejde.

Denne gang har de teamet op med deres venner fra Cowgirl Blue Co., som er et modebrand fra Utah, USA. Samarbejdet drejer sig om en printet T-shirt i økologisk, 240 grams bomuld med et artwork på ryggen, der er en fortsættelse af deres nyfortolkning af tenniskulturen med ordspillet:

Tennis is a misdemeanor.. De more I mis, de meanor I get!

T-shirten kommer i begrænset oplag, koster 500 kroner og kan købes lige her.

Thom-Browne-main.jpg
Foto: Getty Images

Stribekrigen er slut: Afgørelsen er faldet i retssagen mellem Adidas og Thom Browne

Forleden kunne vi berette om, at Adidas har sagsøgt Thom Browne for næsten otte millioner dollars (mere end 56 millioner kroner, red.) for at have krænket deres varemærkebeskyttede ’Three Stripes’.

Ifølge anklagerne mente Adidas blandt andet, at Thom Brownes ’Four-Bar Signature’, som brandet har gjort brug af siden 2008 på en række designs, mindede for meget om Adidas’ velkendte striber.

Men det har ikke fået hold i retten, for nu er der faldet dom i sagen, og det har været til Thom Brownes fordel.

Ifølge det amerikanske medie WWD har Thom Brownes advokat, Robert T. Maldonado, efterfølgende udtalt, at Adidas ikke kan eje striber, og dermed synes sagen nu at være lukket.

En sko bliver til en taske

Vi har tidligere beskrevet Diemme som italienske mestre i outdoorsko og -støvler, og det er kun blevet bekræftet i denne uge, hvor brandet har lanceret et nyt, iøjnefaldende samarbejde med designeren Nicole McLaughlin.

Ud af Diemmes overskudsmaterialer har hun nemlig skabt en sko med et overtræk, som kan lynes af og sættes sammen på ny til en taske, der fx kan bruges til småindkøb. Se blot demonstrationen i videoen herover.

Skal de multifunktionelle sko blive dine, kan du skrive dig op til deres pre-order her, og så vil du modtage skoene i slutningen af marts. Vær dog opmærksom på, at skoene kun kan byttes til en anden størrelse, og at de ikke kan returneres.

Se, hvad vi ellers skriver om: Herremode, Herretøj, Sko og Adidas