Inter Milan fik trykt spillernes Instagram-brugernavne bag på trøjerne: Nu raser fansene på Twitter
Måske ikke det smarteste PR-stunt af Inter Milan.
Foto: Getty Images
Fodboldfans er kendte for at være ærekære og konservative omkring deres klubs identitet og historie. Der skal helst ikke pilles ved for meget - og slet ikke ved trøjerne eller logoet.
Derfor virker det besynderligt, at nogle fra Inter Milans PR-afdeling fandt det smart at udskifte spillernes efternavne med deres Instagram-brugernavne bag på spillertrøjen i stedet for.
Da den italienske traditionsklub tirsdag aften mødte Cagliari i Serie A dedikerede man aftenen under hashtagget #InterSocialNight, mens spillerne løb rundt med deres Instagram-navne på ryggen under opvarmningen. I selve kampen gik man dog tilbage til de oprindelige trøjer.
Dette marketingsstunt blev selvfølgelig ikke mødt pænt af Inters fans - især, fordi klubben ikke havde vundet i de sidste tre kampe.
Flere mener på Twitter, at det næsten burde være kriminelt at gennemføre sådan en idé.
LÆS OGSÅ: Zlatan indtog amerikansk talkshow: “VM uden mig ville ikke være et VM”
LÆS OGSÅ: Derfor spiller Brøndby, FCK og mange andre ikke med langærmede fodboldtrøjer længere
LÆS OGSÅ: 5 ting vi lærte af fodbold i weekenden uge 16
Se, hvad vi ellers skriver om: Fodbold, Instagram og Twitter