Swoosh Art

Sådan havde kunst set ud, hvis Nike havde eksisteret i renæssancen

Ny blog giver et bud på, hvordan renæssancekunst kunne have set ud, hvis Nike havde været sponsor.

Swoosh Art
Offentliggjort

Forholdet mellem kunst og forretning smelter af og til sammen. Ofte ser man eksempler på kunstnere, der fletter fingre med storkapitalen, fordi de økonomiske vindinger ved det er store og fristende. Nogle kalder det at gå på kompromis med integretiten eller at sælge ud. Andre kalder det blot et nødvendigt onde for at få brød på bordet. Men ville det også være gået sådan, hvis der fandtes store firmaer i renæssancen? Det prøver bloggen Swoosh Art at give et bud på.

Bag bloggen står art director Davide Bedoni, der har fundet kunstværker fra renæssancen og fremefter, og givet dem en kommerciel overhaling med et af vor tids lettest genkendelige symboler: Nikes swoosh. En sjovt eksperiment. Se flere af hans billeder herunder.


Swoosh Art via Co.Create

FACEBOOK Bliv ven med Euroman