True eller Wannabee?
Boss for hypet skate-brand: "Jeg har ikke sendt noget til Justin Bieber og Rihanna eller nogen af de fucking klovner"
Thrasher-redaktør giver ikke meget for, at berømthederne har taget hans mærke til sig.
Foto: Getty
Redaktøren for verdens mest berømte skatermagasin, Thrasher, langer i denne uge ud efter berømtheder, der går i t-shirts og hættebluser med magasinets logo.
Han vil gerne slå fast, at der i hvert fald ikke er tale om product placement fra hans side, når Rihanna eller andre verdensstjerner flasher Thrashers letgenkendelige flammebogstaver hen over brystet.
”Jeg har ikke sendt nogen æsker til Justin Bieber og Rihanna eller nogen af de fucking klovner,” siger redaktør Jake Phelps til streetwearmediet Hypebeast .
Grunden til, at Phelps er ude at tage afstand til popidolerne netop nu, er, at skateboarding er kommet på mode.
Konstateringen kan forekomme absurd, når man tager i betragtning, at skaterkulturen har trivedes i mange årtier og bare bliver ved med at vokse.
Enhver metropol med respekt for sig selv har minimum én butik, der kun sælger skatertøj og –udstyr. Ja, skateboarding bliver endda en olympisk disciplin til den næste olympiade. Og det er langtfra første gang, at skatertøj og mode trækker inspiration fra hinanden.
Men i disse år, hvor skrædderi og jakkesæt har måttet afgive fashion-førertrøjen til streetwear, har modebranchen i særlig grad forelsket sig i skaternes afslappede og anarkistiske stil.