Butiksbesøg: "Det føles som om, man er ude at rejse”

Euroman opfordrer dig til at støtte din lokale tøj-pusher! Coronakrisen har presset mange af de mindre tøjbutikker i knæ, så vi vil gerne invitere dig indenfor hos én af de herretøjsforretninger, som kører god stil – både på bøjlerne, hylderne og med god service. Her er vi på besøg hos Lot#29.

Lot#29
Offentliggjort

Lot#29

Cecilie Kølpin, medejer

Gothersgade 29, 1123 København K

Hvorfor åbnede du Lot#29?

”Mit udgangspunkt var mit strikmærke, der hedder Bad Habits og håndplukkede items fra andre mærker. Det ville jeg gerne lave et univers omkring, og derfor åbnede jeg butikken sammen med Line Hallberg. Jeg synes, at det er sjovt at lave et univers, hvor det føles som om, at man er ude og rejse.”

Lot1.jpg

Hvilken oplevelse vil du gerne give kunderne?

”Vi vil rigtig gerne have, at folk går på opdagelse, og at man kan gå rundt og rode i stativerne og gå på jagt. Man skal hygge sig med at bladre gennem tingene. Der er mange indtryk, når man kommer herind, og det kan virke en smule intimiderende. Vi vil gerne give folk plads til, at man selv finder det frem, som man synes er sjovt, eller som appellerer til en.”

Er der en type tøj, I sælger mest af?

”På herresiden er det især de bløde ting og strik. Det har altid været en vigtig del af vores sortiment, og det ved jeg, at mange mænd kommer her for at købe. Om det så skal være klassisk eller mere outreret.”

Hvad er det bedste, der hænger på herrestativerne lige nu?

”Det er enten en af mine egne hoodies fra Bad Habits eller et par 501’ere fra Levi’s.”

Lot2.jpg

Det skal du kigge efter hos Lot#29

► På Gothersgade kan du gå på opdagelse i din seje bedstefars garderobe, finde rejsefund og skæve detaljer, der kan bruges sæson efter sæson. Siden 2003, hvor Cecilie Kølpin åbnede dørene til Lot#29, har visionen været at tilbyde minder og særlige fund i bløde kvaliteter og godt håndværk. Brandsene er meget forskellige, men alligevel passer det hele sammen. Tænk italiensk, farverig elegance med Missoni og Etro, tidløse snit med det engelske overtøjsbrand Harris Wharf London, koreanske Wooyoungmi og Cecilie Kølpins eget cashmerebrand, Bad Habits, streetwear fra GCDS – God Can’t Destroy Streetwear og casual coolness med det hypede Nanushka og det danske unisexbrand Babett.

Euroman hylder den lokale herretøjsbutik

Alle taler om, hvad vi har lært af coronakrisen, og hvordan vi skal ændre verden til det bedre. 

Fint nok. Den er vi med på. 

Vi vil bare gerne have de mindre og de helt små butikker til at bestå. Dem, vi kender, og dem, som kender os. Dem, der ikke ligger under for fast fashion og seks sæsoner hvert eneste år, men som bare fører den gode stil.

Derfor hylder Euroman den lokale herretøjsbutik i en serie over 15 afsnit – en ny butik hver dag. Vi er taget ud i landet og har mødt butiksejere, som er ved at kæmpe sig tilbage, og vi er kommet hjem dybt imponerede over deres entreprenørånd. 

Nu mangler butikkerne bare en ting. Din opbakning. Her kommer vores. Du kan tage det som en opfordring til forbrug, men så misser du pointen. Det er en opfordring til omtanke.

Se, hvad vi ellers skriver om: Shopping