Giv din kedelige, hvide T-shirt en farverig konkurrent

Uniqlo har med hjælp fra en række kunstnere sat farver og motiver på en kollektion af T-shirts, og det bedste af det hele: Overskuddet fra salget doneres til internationale humanitære organisationer.

Offentliggjort

Selvom det er over 50 år siden, Pablo Picasso døde, lever han mere end nogensinde. 

Og hos japanske Uniqlo er man lykkedes med at indlede et samarbejde med boet efter Picasso. Det har udmundet sig i fem T-shirts: En enkelt til Uniqlos ’Peace For All’-projekt og fire udgaver til deres UT-linje. 

Værket på ’Peace For All’-T-shirten er ’Bouquet of Friendship’ fra 1958, der blev skabt til en fredsdemonstrationen i Stockholm samme år. De øvrige fire værker er malet af Picasso mellem 1920’erne og 1940’erne; en periode hvor han demonstrerede sin enorme alsidighed og evne til ikke at lade sig begrænse af en enkelt stilart. 

Hele overskuddet fra ’Peace For All’-initiativet doneres til internationale humanitære organisationer. Hidtil har 42 bidragydere leveret værker til mere end 6,2 millioner solgte T-shirts. 

T-shirten koster 199 kr. hos uniqlo.com