De danske nattøjskonger fortsætter samarbejdet med legendarisk streetwear-mærke

Så er du klar til sengen – og til stranden. Og til rampen.

De danske nattøjskonger fortsætter samarbejdet med legendarisk streetwear-mærke
Offentliggjort

Det startede oprindeligt med badekåber, håndklæder og sengetøj, fordi Charlie Hedin, der stiftede Tekla i 2017, ønskede at bringe et nyt udtryk ind i homeware-kategorien, og siden da er det egentlig gået meget godt. Tekla har på seks år formået at etablere sig som et af landets førende livsstilsbrands – og som et livsstilsvæbrand, der også vækker stor genklang internationalt.

Det skyldes i høj grad også, at Tekla i 2020 valgte at udvide med en kollektion af ’pyjamasser’ (skjorter, bukser, shorts), der hurtigt blev gjort til mere end blot noget, man har på i sengen derhjemme. Ja, skal du finde ét brand, der er skyld i, at vi begyndte at gå med pyjamas-skjorter og -bukser på offentlig vej, skal du pege mod Tekla.

Teklas succes hviler dog ikke kun på, hvad de helt selv laver, men også hvad de har fået ud af at samarbejde med kæmpe udenlandske brands, hvilket sammensmeltninger med franske Jacquemus og amerikanske Stüssy, et af verdens mest kendte mærker inden for det felt, som hedder streetwear, vidner om.

Især Stüssy har været en fast samarbejdspartner for Tekla, og i dag sender de så deres fjerde kollektion på gaden. Kollektionen tæller nattøj i poplin, sengetøj og håndklæder i en livlig limefarve, mens den også indeholder en badekåbe og shorts i multistriber.