Poul Stig Briller fylder 50 år: “Vi har stærke holdninger til, hvad der er godt, og hvad der ikke er godt”

Den kendte optikerbutik kan i år fejre deres 50-års fødselsdag, og i den forbindelse har Euroman talt med direktør og ejer af Poul Stig Briller, Morten Axel.

Poul Stig Briller fylder 50 år: “Vi har stærke holdninger til, hvad der er godt, og hvad der ikke er godt”
Offentliggjort

Over årene er briller og solbriller gået fra at være noget, der skulle bruges til at læse eller skærme for solen, til i dag at have udviklet sig til at være en af de vigtigste accessories i garderoben.

I Danmark var Poul Stig Briller på Strøget med til at sætte brillerne i en modekontekst, og over årene er den danske brilleforhandler blevet lidt af en institution i det københavnske butiksliv.

I år kan de så fejre deres 50-års fødselsdag, og i den anledning har Euroman sat Morten Axel, der overtog Poul Stig Briller tilbage i 2005, i stævne til en snak om deres jubilæumssamarbejder.

“Det har været vigtigt for os at lave en brillefamilie, hvor vi er fælles om de beslutninger, der bliver taget og alle er med i processen. Derfor har vi valgt en struktur, hvor vi har partnere på vores butikker. Det gør en stor forskel, at dem, der arbejder i butikkerne, selv kan styre den, for det giver på en eller anden måde et incitament til at gøre det godt. Der er bare en forskel på at være menig ansat og så være den, der har hånden på kogepladen og som taber eller vinder penge på gode eller dårlige beslutninger. Det giver nogle engagerede medarbejdere, der yder en god service.”