Mortada Haddad sælger kærlighed for millioner i Mellemøsten: ”Markedet er rigtig interessant, fordi det vokser”

Han har opbygget et mellemøstligt datingimperium med over 20 millioner brugere, og han har tjent et trecifret millionbeløb på at gøre det. Vi har spurgt Mortada Haddad fra Rovsingsgade på Nørrebro, hvordan datinglivet østpå adskiller sig fra det, vi kender herhjemme.

Mortada Haddad sælger kærlighed for millioner i Mellemøsten: ”Markedet er rigtig interessant, fordi det vokser”
Offentliggjort

MAN KAN SIGE meget om et menneske eller en virksomhed ud fra, hvordan deres toilet er indrettet. For hvordan forholder man sig til denne private, halvulækre stund, man skal tilbringe på brættet? Har man forsømt at gøre det komfortabelt, fordi det bare skal gå hurtigt? Med tarveligt ét-lags papir og gamle afføringsrester i kummen?

Eller er det en situation, man skal sanitære sig ud af? Hvor vinduet altid står åbent, men hvor der stadig hænger en kvalmende dunst af giftige rengøringsmidler i luften?

Eller er der, som på Mortada Haddads kontor, blevet gjort anderledes hyggeligt? Varmt, duftpinde, rene, bløde håndklæder til at tørre hænderne og stearinlys til at fuldende indtrykket? Såfremt man havner på sådan et toilet, ved man, at ejermanden er et menneske med en vis forfængelighed. En, der har meninger og præferencer om de fleste aspekter af tilværelsen og med driftighed og overskud til at gøre planer til virkelighed.

Sådan er Mortada Haddad. Da jeg træder ind på hans kontor, hvor der sidder en god håndfuld mennesker og arbejder, er der stille som til en skriftlig eksamen. Kun tastaturknapperne afgiver en lyd, idet Haddad, iklædt en varm, sort striktrøje og med håret kort i siderne og kækt krøllende på toppen, byder velkommen.